Nature's Valley & Storms River - vakantie mei 2016 deel 7

Donderdag middag kwamen we aan bij Nature's Valley, waar we een leuke hut aan het water konden betrekken. Op de camping liepen herten en apen rond, en het was dus nodig om de hut goed op slot te houden als we er niet waren, want de apen weten hoe ze een deur open moeten doen.

Omdat we 's ochtends al een lange wandeling hadden gemaakt en we de volgende dag bij Storm's River ook een lange wandeling wouden maken, zijn we niet gaan wandelen bij Nature's Valley. Wel zijn we naar het strand gereden en hebben daar een kort rondje gelopen bij de monding van de groot River, welke niet echt uitmond in de oceaan. Tussen beide zit nog een stuk land. Hier hebben we een paar dolfijnen voorbij zien zwemmen. Ook waren er weer ijsvogels te zien.

Hierna zijn we naar de andere kant van het dorp gelopen, om daar ook nog een kijkje te nemen op het strand. Hier zagen we een hele kleine slak over het zand kruipen en werd er op rotsen geklommen om alle mosselen en annemonen in het water te zien. Terwijl ik een foto probeerde te maken van een slakje tussen de rotsen, moest ik snel mijn camera en handtas de lucht in houden, toen een grote golf zonder waarschuwing ineens bijna 10 meter verder het strand op kwam dan de keren daarvoor.

Na ons avontuur op het stand hebben we een lekker ijsje gegeten, voordat we terug gingen naar de hut, waar we lekker hebben gerelaxed en waar Marco een lekker maaltijd heeft klaargemaakt in de gemeenschappelijke keuken.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Stormsriver, waar we onze tent mochten opzetten op de camping, met uitzicht op een wilde oceaan. Nadat de tent stond hebben we de Waterfall route van drie uur gelopen. Dit is het begin van een langere vijf daagse wandeling. Onderweg moesten we over vele rotsen klimmen, wat ik niet altijd even prettig vond, maar Marco had de tijd van zijn leven. De dassie die we onderweg tegenkwamen was ook erg grappig. Dit beestje zat onder een boom en keek ons verbaasd aan, net of hij zich afvroeg wat we daar deden.

Nadat we bij de waterval hadden geluncht zijn we de anderhalf uur terug gelopen naar de camping. Hierna was het tijd voor Marco om te gaan duiken. Op de parkeerplaats liepen een aantal Dassies, welke Marco probeerde te vangen. Terwijl Marco aan het duiken was, zat ik lekker op een bankje te lezen en werd ik vergezeld door meerdere vogels die heel dicht bij kwamen.

's Avonds hebben we de braai aangestoken en een lekker cidertje gedronken. Tijdens de schemering kregen we bezoek van een bushbuck, hetzelfde soort hert als we ook bij Nature's Valley op de camping hadden.

De volgende dag hebben we 's ochtends onze tent opgepakt, een snel ontbijtje gemaakt en daarna zijn we snel vertrokken. Want deze dag moesten we acht uur rijden richting het noorden langs de N2 op weg naar huis. 's Avonds rond een uur of zeven kwamen we aan bij Geckos B&B in Coffee Bay.

Op onze laatste vakantiedag zijn we 's ochtends eerst naar de Hole in the Wall gereden. Volgens onze gastheer bij de B&B zou de weg te doen moeten zijn met onze kleine auto. En dat was ie ook, maar ook maar net. De zandweg zat vol gaten en had vele heuveltjes op en neer. Maar we zijn in één stuk bij de Hole in the Wall aangekomen. Hier hebben we even kort gekeken, voordat we doorgereden zijn naar Durban. We volgden netjes google maps, om ons weer op de juiste weg te krijgen. Al was het eerste stuk van de reis wel spannend, aangezien de weg steeds erger werd en Marco zijn auto rijkunsten moest laten zien om ons heel weer op de geasfalteerde weg te krijgen. Aan het eind van de middag kwamen we thuis aan en was onze vakantie ten einde.